duminică, 5 octombrie 2014

O singură carte, mai multe activități



   Vacanța din care ne-am întors de curând a stat sub semnul jocului, liber sau coordonat de adulți. Nu e de mirare că, înainte de a pleca la drum, am pus în bagaje și cărți care să ne scoată din impas când rămânem fără idei, când ni s-ar putea părea că ne plictisim. Și pentru că am prins gustul cărților Editurii Usborne, am luat cu noi și Usborne First Activities - Summer fun, spre încântarea celor mici.


   
 
  Ca de obicei, a fost greu să ne hotărâm cu ce începem. Facem peștișori înotând printre corali?




     Sau ingenioase înghețate la cornet? (Aici au decis în unanimitate că preferă să mănânce înghețata și aleg să facă alte jucării din hârtie).




     Zmeul a fost printre ideile favorite, cu atât mai mult cu cât își aminteau de imaginile celor zburând deasupra plajei. 





    Am studiat un pic și căpșunele. Au decis că e ușor să le facem,  dar azi își încearcă abilitatea de a construi vaporașe.






   Imaginea aceasta le-a stârnit imediat imaginația, mai ales că văd vapoare zilnic, pe Dunăre, pe mare, deci visează la ele mereu sau se văd navigând.





    Și am purces la făcut planuri, decupat, asamblat, lipit. Cartonașele colorate s-au transformat rapid în mici tablouri.


                          




      Stângace, operele lor lasă să se vadă, totuși, dragul de a face, bucuria de a se întrece la a decupa, lipi sau colora.







   Dacă primele lucrări au mers mai greu, la următoarele li s-a părut mai ușor și la fel de distractiv. Materiale diverse, aparent banale, au prins viață sub mânuțele lor. Pagini de reviste vechi au devenit corpul navelor, catargele au fost decupate din hârtie colorată, o felicitare mai veche a devenit un pirat fioros. Bucuria cea mare a fost să facă soarele din bucățele de hârtie galbenă și dungi trasate stângaci cu creionul, să lipească steluțe strălucitoare pe steagul vaporului sau să dea feței piratului un aer ghiduș cu ajutorul ochilor cărora li se mișcau pupilele.







 
   La finalul activității, copiii mei se mirau de cât de repede a trecut timpul și de cât de cuminți au fost. Concluzia lor: trebuie să repetăm experiența, să căutăm și alte cărți care să le pună imaginația la lucru!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu